روستای شهرو

شهرو در بخش مرکزی بندرعباس - دهستان تازیان

روستای شهرو

شهرو در بخش مرکزی بندرعباس - دهستان تازیان

روستای شهرو

شهرو روستایی است درشمال غربی شهر بندرعباس وازتوابع بخش مرکزی وازروستاهای دهستان تازیان محسوب می شود . فاصله آن تا مرکز استان هرمزگان (بنرعباس) حدود35 کیلومتر می باشد .

ریشه کلمه شهرو

چهارشنبه, ۳۰ بهمن ۱۳۹۸، ۱۱:۱۹ ب.ظ

شهرو

/šahru/

حکومت کننده، سلطنت کننده؛ 2- (اعلام) 1) شهرو [اساطیر] از زمان ایران باستان است که نمایه ای از زنِ دانا، اندیشمند و توانا را به تماشا می گذارد. نویسنده ی داستان حماسی برزونامه در چهره ای که از این زن رسم کرده است نمادی از دانایی، شهامت و چاره سازی را آرایه می کند. او پس از آن که در می یابد شاه توران افراسیاب پسر او برزو را فریب داده و او را آماده ی کشتن رستم ساخته است او را از انجام این کار مانع می شود و در آن هنگام هم که رستم و برزو با یکدیگر دست به گریبان می شوند باز نقش میانجی داننده ای را بازی می کند که می تواند هر مشکلی را از هم بگشاید؛ 2) شهرو نام زنی [در دوره ی ساسانی] که تنها به سبب شخصیت وجودی برزویه ی پزشک و دانشمند بزرگی که در زمان انوشیروان ساسانی می زیست و به فرهنگ باستان خدمات زیادی کرد در تاریخ نامه ها باقی مانده و بسیاری تربیت و فرهنگ برزویه را از او دانسته و او را یکی از خردمندترین زنان ـ مادران دوره ی ساسانی دانسته اند.

محاسبه ابجد «شهرو»

  کبیر وسیط صغیر
ش 300 0 3
ه 5 5 5
ر 200 8 2
و 6 6 6
جمع عددی 511 19 16
موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۸/۱۱/۳۰
شهرو یعنی عشق

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی